Skip to content

een goed kop koffie

28 april 2011

Oh, krinkelend, wrinkelend levensdingmet oe swerte veerkes,
wat het U te segge vandaag, uit te legge,
dat ik al niet weet
in een land, waor de wijsheid
ommers voor ’t rape ligt?

Ik zoude niet wete
waor ik gebleve ben,
als ik niet woonde in dit land,
dit land vol vreugd omhelst,
waor de watere gescheide bleve
en te diep zijn om tot elkander
te geraken.

Ik zal oe segge wat ik oe ga doen,
een feeske so kleine, een festoenke so fijne,
een kapoenke so heerlijke,
een musje so klene,
en een vinkje so grote als mienen duim,
dan kande ge oe telle ene blaue duim
op oee cente en centime,
op oee ellelange betoge op wat oe niet heb,
oee profijte van al so grote
gewage als soude sij
een nieuwe grote blaue bel
met gas sijn.

Oe sije gegroet van al so gewone,
van al so vere als iste markieze,
van al so besogne als iste here,
op oee blanke top ene blonde kruin.

No comments yet

Geef een reactie

