Skip to content

het wonderlijke en de verwondering

28 april 2011

Jozua 3: 17

Ik bevind mij te Heemstede op mijn appartement aan de Godfried Bomanslaan, alwaar geen bezoek. In alle rust bezie ik, wat er zoal gebeurt en mijn aandacht vraagt. Af en toe ben ik in de gelegenheid te reageren of een beschrijving te geven. Commentaar is naar ik meen niet zo gewenst op dit punt, maar desalniettemin leef ik niet in een ‘Egypteland van de geest’. Ik voel mij redelijkerwijs een vrij mens.
Verschillende gegevens passeerden mijn denken gedurende de avonduurtjes. Zo ook de gedachte aan de tekst van Samuel 1 hfdst. 24:3-8. Dat kentekent de situatie, waarin ik verkeer.

Het is natuurlijk lente. Waar ik mij mee bezig houd is de uitlegging van de droom van een volk, namelijk de Keukenhof. Dit jaar is het thema Duitsland.

No comments yet

Geef een reactie

