Skip to content

ik heb het altijd geweten en beseft

28 april 2011

naar aanleiding van 1 Samuel 1 vrs. 23-28

Er gebeurt wellicht veel, wat ik niet weet of zie, maar evenzozeer veel, wat ik wel weet en zie. Vanaf mijn 16e levensjaar ben ik mij bewust geweest en gebleven van wie ik ben, waar ik voor sta en wat ik moet doen. Het komt er natuurlijk niet altijd uit zoals men wel zou wensen, maar ook ons volk is niet van de Hyppoliet gestorven en daarom vertrouwen wij en kunnen vertrouwen op het gesternte van ons richtsnoer.Wij vormen als land een Europese werkelijkheid van internationaal gehalte, die bepalend zal zijn voor de toekomst van ditzelfde Europa, hoe ook gegeven. De mens dan, of het mensbeeld, is er een van een subjectieve existentie met een geestelijke qualiteit.

No comments yet

Geef een reactie

