Skip to content

over Klemens von Metternich

28 april 2011

Er valt op dit uur van de dag natuurlijk niet zoveel meer te vertellen, maar de heer von Metternich, als het ware uit de mot gekomen in mijn denken, verlangt een redelijkerwijs als duidelijk aan te merken antwoord op zijn vraag. In zijn dagen had de heer von Metternich natuurlijk de gehele wereld in de hand, behalve op den duur het Wenen van zijn tijd.

De heer von Metternich stelt zijn vraag niet, en ik wil hem geen antwoord schuldig blijven op een vraag, die niet gesteld wordt. De heer von Metternich wil misschien weten, wie ik dan wel meen te zijn, of voorgeef, of, weet ik veel, wel ben. Dit is zeer verstandig als vraag in de gegeven situatie. Ik ben geneigd positief te staan ten aanzien van een mogelijk te onderzoeken antwoord.

Evenals de heer von Metternich is de voornaam Clemens. De achternaam is evenwel Buur. Ik acht de betiteling Clemens Buur voor dit moment voldoende om de vraag ten antwoord te dienen. Verder ben ik lid van het Christen Democratisch Appel. Ik ben een Nederlander.

No comments yet

Geef een reactie

